El 15 de Gener ACISJF – In via va organitzar una Jornada de commemoració dels 10 anys de funcionament dels serveis, Telèfon de la Infància i SOMIA (Servei d’Orientació i Mediació de la Infància i de l’Adolescència), on es va donar a conèixer l’estudi sobre les demandes que hi ha hagut al llarg d’aquests anys d’experiència, en temes referents a la infància i a l’adolescència, tant des de la perspectiva dels adults, com dels mateixos infants i adolescents i de les seves famílies.

Les Jornades van tenir lloc al Caixa Forum. Centre Social y Cultural de l’Obra Social “la caixa”.

L’exposició de l’estudi descriptiu “Els infants a traves de la seva veu”. Son 10 anys del telèfon de la infància i del SOMIA” i l’anàlisis de les demandes sobre els conflictes de relació mares, pares, fills i filles adolescents, va ser a càrrec del Dr. Josep Castillo i Garayoa, psicòleg clínic i professor de la Universitat Ramon Llull, responsable de l’estudi i la Sra. Anna Maria Montes i Vallecillos, treballadora social i mediadora, cap dels serveis Telèfon de la infància i SOMIA, els protagonistes de la Jornada.

A la jornada van assistir reconegudes personalitats del món acadèmic, com el Dr. Jacques Lecomte, Secretari de l’observatori internacional de la Resiliència i la Dra. Carme Panchón Sotsdirectora de l’institut d’infància i món urbà (CIIMU), a nivell institucional es va comptar amb la presencia de la Sra. Imma Pérez i Rovira representant al Departament d’Acció Social i Ciutadania, i el Sr. Xavier Soley i Manuel, Director general de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA).

La jornada també va comptar amb una Taula rodona sobre el tema “Donar veu i participació als infants i adolescents” on els assistents van poder reflexionar i compartir idees i iniciatives al voltant de dos eixos temàtics “La resiliència i la mediació, eines per donar veu als infants” i “10 anys del Telèfon de la infància i SOMIA: Procés participatiu dels infants i adolescents”.

La jornada va resultar molt positiva ja que es va poder transmetre l’excel·lent feina feta durant 10 anys per tots els professionals que han treballat tant al telèfon com al SOMIA.