10 Aniversari del Telèfon de la infància i SOMIA

El 15 de Gener ACISJF – In via va organitzar una Jornada de commemoració dels 10 anys de funcionament dels serveis, Telèfon de la Infància i SOMIA (Servei d’Orientació i Mediació de la Infància i de l’Adolescència), on es va donar a conèixer l’estudi sobre les demandes que hi ha hagut al llarg d’aquests anys d’experiència, en temes referents a la infància i a l’adolescència, tant des de la perspectiva dels adults, com dels mateixos infants i adolescents i de les seves famílies.

Les Jornades van tenir lloc al Caixa Forum. Centre Social y Cultural de l’Obra Social “la caixa”.

L’exposició de l’estudi descriptiu “Els infants a traves de la seva veu”. Son 10 anys del telèfon de la infància i del SOMIA” i l’anàlisis de les demandes sobre els conflictes de relació mares, pares, fills i filles adolescents, va ser a càrrec del Dr. Josep Castillo i Garayoa, psicòleg clínic i professor de la Universitat Ramon Llull, responsable de l’estudi i la Sra. Anna Maria Montes i Vallecillos, treballadora social i mediadora, cap dels serveis Telèfon de la infància i SOMIA, els protagonistes de la Jornada.

A la jornada van assistir reconegudes personalitats del món acadèmic, com el Dr. Jacques Lecomte, Secretari de l’observatori internacional de la Resiliència i la Dra. Carme Panchón Sotsdirectora de l’institut d’infància i món urbà (CIIMU), a nivell institucional es va comptar amb la presencia de la Sra. Imma Pérez i Rovira representant al Departament d’Acció Social i Ciutadania, i el Sr. Xavier Soley i Manuel, Director general de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA).

La jornada també va comptar amb una Taula rodona sobre el tema “Donar veu i participació als infants i adolescents” on els assistents van poder reflexionar i compartir idees i iniciatives al voltant de dos eixos temàtics “La resiliència i la mediació, eines per donar veu als infants” i “10 anys del Telèfon de la infància i SOMIA: Procés participatiu dels infants i adolescents”.

La jornada va resultar molt positiva ja que es va poder transmetre l’excel·lent feina feta durant 10 anys per tots els professionals que han treballat tant al telèfon com al SOMIA.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *